PRELEGENCI

PANEL DYSKUSYJNY |

PropTech – cyrk innowacji czy faktyczna szansa na przewagę konkurencyjną?

Bartosz Dobrowolski | Maciej Wiśniewski | Szymon Konop | Karol Klos | Krzysztof Swaczyński | Krzysztof Mazur

Bartosz Dobrowolski
mw_www
Szymon Konop 130x130px
Klos_www
www_Krzysztof_Swaczynski
KMazur

Bartosz Dobrowolski | Moderator | Członek zarządu RICS Polska i założyciel Proptech Poland – największej społeczności profesjonalistów i innowatorów, którzy cyfrowo transformują branżę nieruchomości w Polsce. Bartosz jest konsultantem, prelegentem i ewangelistą koncepcji Proptech z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży IT, projektowaniu produktów, tworzeniu wizji rozwiązań i optymalizacji procesów biznesowych. Bartosz pomaga partnerom z branży nieruchomości w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej za pomocą innowacyjnych technologii. Jako ekspert ds. produktu, projektant doświadczeń, konsultant techniczny, mentor i trener Bartosz współpracował z wiodącymi globalnymi korporacjami, organizacjami i startupami ze wszystkich kluczowych branż.

Maciej Wiśniewski – CEO i wspólnik w firmie LOREDO Real Estate Solutions (RES) – odpowiada za rozwój firmy w Polsce oraz zagranicą.
Maciej, entuzjasta innowacji oraz nowych rozwiązań, wraz z zespołem LOREDO RES skupia się na wykorzystaniu technologii w tworzeniu nowych modeli wspomagających zarządzanie budynkami. Pierwszym z wdrożonych rozwiązań jest koncepcja BIM4FM, która łączy w sobie procesy, technologie i nowe modele współpracy wspierające właścicieli nieruchomości.
Maciej posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach usług dla nieruchomości oraz Facility Management. Przez ponad 10 lat zdobywał doświadczenie pracując w międzynarodowych korporacjach, jak Sodexo i Apleona HSG, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu, nadzorował działania implementacyjne oraz procesy zakupowe.
Maciej jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, posiada licencję zarządzania nieruchomościami oraz pełni funkcję Prezesa Zarządu IFMA Polska (International Facility Management Associationa).

Szymon Konop – Business Development Manager, Hilo Solutions sp. z o.o.
Zarządzał procesami inwestycyjnymi w obszarze infrastruktury i budownictwa kubaturowego. Jako Project Manager koordynował wprowadzenie pociągów Pendolino do eksploatacji, nadzorował budowę żaglowca szkolnego El-Mellah dla Marynarki Wojennej Algierii oraz centrum biurowego Business Link Visionary w Pradze (Czechy). Współtwórca analiz strategicznych i badań rynkowych dla firm działających w tych sektorach. Obecnie, wraz z Hilo Solutions, pracuje nad rozwiązaniem IT pozwalającym na zarządzanie infrastrukturą rozproszoną oraz udziałem w rynku energii DSR. Posiada doświadczenie w tworzeniu nowoczesnych budynków publicznych oraz zarządzaniu nimi. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Karol Klos – Centrum Informacji Branżowej Sp. z o.o., Prezes Zarządu
Wydawca miesięcznika B2B Forum Branżowe o przemyśle okienno-drzwiowym oraz najnowocześniejszego w Polsce portalu internetowego o tej tematyce (ForumBranzowe.com), twórca programu społecznego Dom Bezpieczny, edukującego społeczeństwo o nowoczesnych sposobach zabezpieczenia nieruchomości przed włamaniem i pożarem. W 2019 roku wspólnie z zespołem zorganizował I Krajową Wystawę Innowacji podczas targów Warsaw Home/Warsaw Build, na której zaprezentowane zostały najbardziej zaawansowane technologicznie produkty dla budownictwa. Po raz pierwszy w historii tej branży udało się w jednym miejscu zgromadzić najbardziej innowacyjne pomysły w świecie stolarki. Współprowadzący pierwszy w Polsce podcast o branży stolarki budowlanej „Branżowisko”.
Z wykształcenia prawnik, ze specjalizacją prawa handlowego oraz budowlanego. Prywatnie mąż, fan Legii Warszawa, nowoczesnych technologii oraz piłki ręcznej (w przeszłości również jako zawodnik).

 

Krzysztof Swaczyński – wiceprezes i założyciel Seqred S.A.
Doradca strategiczny w zakresie bezpieczeństwa wykorzystania nowoczesnych technologii. Doświadczenie zdobywał w firmach doradztwa strategicznego. Doradzał globalnym i lokalnym organizacjom w planowaniu oraz bezpiecznym wdrażaniu transformacji cyfrowych. Współpracował z zarządami firm, doradzając w zakresie realizacji potencjału oraz eliminacji ryzyk związanych z cyfryzacją. Kompetencje zarządcze rozwijał w ramach programu Executive Education na MIT Sloan School of Management.

 

Krzysztof Mazur – Prezes Zarządu i Współzałożyciel General Automatic Sp. z o.o. Sp. k.
Absolwent Wydziału EAIiE Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ponad 10 lat doświadczenia w branży automatyki budynków i BMS. Kierownik wielu projektów BMS, na wielu prestiżowych inwestycjach. Posiada uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych.
Prywatnie: tata, mąż, fan tenisa ziemnego, nurek amator, pasjonat podróży.

W trakcie panelu odpowiemy m.in. na pytania:

• Czym tak naprawdę jest PropTech teraz a jak był rozumiany jeszcze rok temu w Polsce (i skąd ta zmiana)?

• Jakie realne zmiany można wprowadzić w procesach zarządzania nieruchomościami dzięki technologii?

• Jakie technologie sprawdzają się w sektorze nieruchomości?

• Jak rozwiązania PropTech integrują się z systemami BMS?

• Czy można „wkomponować” nowe technologie w stare budynki?

• Jakie są konkretne wdrożenia rozwiązań PropTech w Polsce i na świecie – na czym polegają, jakie korzyści wprowadzają?

• Kto tylko mówi o PropTechu, a kto realnie się nim zajmuje?

+ O prelegentach

Bartosz Dobrowolski | Moderator | Członek zarządu RICS Polska i założyciel Proptech Poland – największej społeczności profesjonalistów i innowatorów, którzy cyfrowo transformują branżę nieruchomości w Polsce. Bartosz jest konsultantem, prelegentem i ewangelistą koncepcji Proptech z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży IT, projektowaniu produktów, tworzeniu wizji rozwiązań i optymalizacji procesów biznesowych. Bartosz pomaga partnerom z branży nieruchomości w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej za pomocą innowacyjnych technologii. Jako ekspert ds. produktu, projektant doświadczeń, konsultant techniczny, mentor i trener Bartosz współpracował z wiodącymi globalnymi korporacjami, organizacjami i startupami ze wszystkich kluczowych branż.

Maciej Wiśniewski – CEO i wspólnik w firmie LOREDO Real Estate Solutions (RES) – odpowiada za rozwój firmy w Polsce oraz zagranicą.
Maciej, entuzjasta innowacji oraz nowych rozwiązań, wraz z zespołem LOREDO RES skupia się na wykorzystaniu technologii w tworzeniu nowych modeli wspomagających zarządzanie budynkami. Pierwszym z wdrożonych rozwiązań jest koncepcja BIM4FM, która łączy w sobie procesy, technologie i nowe modele współpracy wspierające właścicieli nieruchomości.
Maciej posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach usług dla nieruchomości oraz Facility Management. Przez ponad 10 lat zdobywał doświadczenie pracując w międzynarodowych korporacjach, jak Sodexo i Apleona HSG, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu, nadzorował działania implementacyjne oraz procesy zakupowe.
Maciej jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, posiada licencję zarządzania nieruchomościami oraz pełni funkcję Prezesa Zarządu IFMA Polska (International Facility Management Associationa).

Szymon Konop – Business Development Manager, Hilo Solutions sp. z o.o.
Zarządzał procesami inwestycyjnymi w obszarze infrastruktury i budownictwa kubaturowego. Jako Project Manager koordynował wprowadzenie pociągów Pendolino do eksploatacji, nadzorował budowę żaglowca szkolnego El-Mellah dla Marynarki Wojennej Algierii oraz centrum biurowego Business Link Visionary w Pradze (Czechy). Współtwórca analiz strategicznych i badań rynkowych dla firm działających w tych sektorach. Obecnie, wraz z Hilo Solutions, pracuje nad rozwiązaniem IT pozwalającym na zarządzanie infrastrukturą rozproszoną oraz udziałem w rynku energii DSR. Posiada doświadczenie w tworzeniu nowoczesnych budynków publicznych oraz zarządzaniu nimi. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Karol Klos – Centrum Informacji Branżowej Sp. z o.o., Prezes Zarządu
Wydawca miesięcznika B2B Forum Branżowe o przemyśle okienno-drzwiowym oraz najnowocześniejszego w Polsce portalu internetowego o tej tematyce (ForumBranzowe.com), twórca programu społecznego Dom Bezpieczny, edukującego społeczeństwo o nowoczesnych sposobach zabezpieczenia nieruchomości przed włamaniem i pożarem. W 2019 roku wspólnie z zespołem zorganizował I Krajową Wystawę Innowacji podczas targów Warsaw Home/Warsaw Build, na której zaprezentowane zostały najbardziej zaawansowane technologicznie produkty dla budownictwa. Po raz pierwszy w historii tej branży udało się w jednym miejscu zgromadzić najbardziej innowacyjne pomysły w świecie stolarki. Współprowadzący pierwszy w Polsce podcast o branży stolarki budowlanej „Branżowisko”.
Z wykształcenia prawnik, ze specjalizacją prawa handlowego oraz budowlanego. Prywatnie mąż, fan Legii Warszawa, nowoczesnych technologii oraz piłki ręcznej (w przeszłości również jako zawodnik).

 

Krzysztof Swaczyński – wiceprezes i założyciel Seqred S.A.
Doradca strategiczny w zakresie bezpieczeństwa wykorzystania nowoczesnych technologii. Doświadczenie zdobywał w firmach doradztwa strategicznego. Doradzał globalnym i lokalnym organizacjom w planowaniu oraz bezpiecznym wdrażaniu transformacji cyfrowych. Współpracował z zarządami firm, doradzając w zakresie realizacji potencjału oraz eliminacji ryzyk związanych z cyfryzacją. Kompetencje zarządcze rozwijał w ramach programu Executive Education na MIT Sloan School of Management.

 

Krzysztof Mazur – Prezes Zarządu i Współzałożyciel General Automatic Sp. z o.o. Sp. k.
Absolwent Wydziału EAIiE Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ponad 10 lat doświadczenia w branży automatyki budynków i BMS. Kierownik wielu projektów BMS, na wielu prestiżowych inwestycjach. Posiada uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych.
Prywatnie: tata, mąż, fan tenisa ziemnego, nurek amator, pasjonat podróży.

+ O prelekcji

W trakcie panelu odpowiemy m.in. na pytania:

• Czym tak naprawdę jest PropTech teraz a jak był rozumiany jeszcze rok temu w Polsce (i skąd ta zmiana)?

• Jakie realne zmiany można wprowadzić w procesach zarządzania nieruchomościami dzięki technologii?

• Jakie technologie sprawdzają się w sektorze nieruchomości?

• Jak rozwiązania PropTech integrują się z systemami BMS?

• Czy można „wkomponować” nowe technologie w stare budynki?

• Jakie są konkretne wdrożenia rozwiązań PropTech w Polsce i na świecie – na czym polegają, jakie korzyści wprowadzają?

• Kto tylko mówi o PropTechu, a kto realnie się nim zajmuje?

WYKŁAD EKSPERCKI |

Megatrendy energetyczno-klimatyczne. I co mają do tego budynki?

Marcin Popkiewicz

Marcin Popkiewicz

Marcin Popkiewicz | Analityk megatrendów, ekspert i dziennikarz zajmujący się powiązaniami w obszarach gospodarka-energia-zasoby-środowisko. Autor bestsellerów „Świat na rozdrożu”, „Rewolucja energetyczna. Ale po co?” i „Nauka o klimacie”. Redaktor portali ziemianarozdrozu.pl i naukaoklimacie.pl. Przewodniczący polskiego oddziału ASPO (Association for the Study of Peak Oil) i członek rady programowej INSPRO. Laureat głównej nagrody „Dziennikarze dla klimatu 2015”, „Economicus 2016” za najlepszą książkę szerzącą wiedzę ekonomiczną oraz „Promotor Energetyki Odnawialnej 2016”. Wraz z zespołem redakcji „Nauka o klimacie” laureat przyznawanej przez MNiSW oraz PAP nagrody „Popularyzator Nauki 2017”.

 

 

 

Mamy naturalną tendencję do postrzegania przyszłości na podstawie naszych doświadczeń i trendów z przeszłości – jest to wygodne i zazwyczaj działa. Żyjemy jednak w złożonym i szybko zmieniającym się świecie. Stajemy też przed wieloma wyzwaniami, takimi jak wyczerpywanie się paliw kopalnych, wzrost światowej populacji z jednoczesnym jej spadkiem i starzeniem się w krajach rozwiniętych, globalizację, rosnące zadłużenie państw, narastające nierówności społeczne, zmiana klimatu i inne zagrożenia środowiskowe, narastający kryzys migracyjny, szybkie zmiany technologiczne i wiele innych. Nigdy dotychczas nie stanęliśmy przed tak wielką piramidą wyzwań. Nigdy.
To, co zrobimy (oraz to, czego nie zrobimy), zdeterminuje naszą przyszłość – począwszy od stanu naszej gospodarki przez bezpieczeństwo i dobrobyt aż po los ludzkości. Jeśli mamy poradzić sobie ze stojącymi przed nami wyzwaniami, musimy je rozumieć. W przeciwnym wypadku będziemy stosować strategie rodem z XX wieku i dziwić się, że te sprawdzone wielokrotnie narzędzia nie wiedzieć czemu tym razem nie działają tak, jak byśmy tego oczekiwali.
Jeśli chcemy być beneficjentem, a nie ofiarą zmian, musimy rozumieć światowe megatrendy i uwzględnić je w naszej wizji przyszłości i działaniach.

+ O prelegencie

Marcin Popkiewicz | Analityk megatrendów, ekspert i dziennikarz zajmujący się powiązaniami w obszarach gospodarka-energia-zasoby-środowisko. Autor bestsellerów „Świat na rozdrożu”, „Rewolucja energetyczna. Ale po co?” i „Nauka o klimacie”. Redaktor portali ziemianarozdrozu.pl i naukaoklimacie.pl. Przewodniczący polskiego oddziału ASPO (Association for the Study of Peak Oil) i członek rady programowej INSPRO. Laureat głównej nagrody „Dziennikarze dla klimatu 2015”, „Economicus 2016” za najlepszą książkę szerzącą wiedzę ekonomiczną oraz „Promotor Energetyki Odnawialnej 2016”. Wraz z zespołem redakcji „Nauka o klimacie” laureat przyznawanej przez MNiSW oraz PAP nagrody „Popularyzator Nauki 2017”.

 

 

 

+ O prelekcji

Mamy naturalną tendencję do postrzegania przyszłości na podstawie naszych doświadczeń i trendów z przeszłości – jest to wygodne i zazwyczaj działa. Żyjemy jednak w złożonym i szybko zmieniającym się świecie. Stajemy też przed wieloma wyzwaniami, takimi jak wyczerpywanie się paliw kopalnych, wzrost światowej populacji z jednoczesnym jej spadkiem i starzeniem się w krajach rozwiniętych, globalizację, rosnące zadłużenie państw, narastające nierówności społeczne, zmiana klimatu i inne zagrożenia środowiskowe, narastający kryzys migracyjny, szybkie zmiany technologiczne i wiele innych. Nigdy dotychczas nie stanęliśmy przed tak wielką piramidą wyzwań. Nigdy.
To, co zrobimy (oraz to, czego nie zrobimy), zdeterminuje naszą przyszłość – począwszy od stanu naszej gospodarki przez bezpieczeństwo i dobrobyt aż po los ludzkości. Jeśli mamy poradzić sobie ze stojącymi przed nami wyzwaniami, musimy je rozumieć. W przeciwnym wypadku będziemy stosować strategie rodem z XX wieku i dziwić się, że te sprawdzone wielokrotnie narzędzia nie wiedzieć czemu tym razem nie działają tak, jak byśmy tego oczekiwali.
Jeśli chcemy być beneficjentem, a nie ofiarą zmian, musimy rozumieć światowe megatrendy i uwzględnić je w naszej wizji przyszłości i działaniach.

WYKŁAD EKSPERCKI |

Rynek Smart Building wobec zagrożeń cyberbezpieczeństwa.

Łukasz Dudkowski | Michał Bagłaj | Piotr Kaniewski

Łukasz Dudkowski
Michał Bagłaj
Piotr Kaniewski

Łukasz Dudkowski | OT Security Engineer w firmie Seqred, zajmujący się analizą cyberbezpieczeństwa oraz testami penetracyjnymi systemów Smart Building. Posiada wieloletnie doświadczenie jako Inżynier Aplikacyjny w firmie Honeywell, gdzie realizował projekty wdrożeniowe w zakresie Automatyki Budynkowej.

 

Michał Bagłaj | adwokat w Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym krajowego i europejskiego prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem sektorów IT, energetycznego i transportowego. Doradza także w sporach dotyczących realizacji umów o zamówienie publiczne, a także w postępowaniach dotyczących nałożenia korekt finansowych.
Michał wspiera także przedsiębiorców w przygotowaniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur zakupowych i antykorupcyjnych oraz szeroko pojętego compliance.
Zajmuje się także doradztwem kontraktowym, w szczególności w sektorach IT i energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem metodyk zwinnych realizacji projektów.

 

Piotr Kaniewski | aplikant adwokacki, ekspert w obszarze prawa nowych technologii oraz transformacji cyfrowych. Zajmuje się przede wszystkim wsparciem organizacji w transformacji cyfrowej, w tym wdrażaniu przez nie innowacyjnych rozwiązań IT. Dostarcza w tym celu Klientom narzędzia z obszaru kontraktowania i zakupów.
Doradza Klientom w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT, w tym umów na wdrożenie, utrzymanie i rozwój systemów IT, licencyjnych i dotyczących usług chmurowych, a także umów body/teamleasing. Jest ekspertem w obsłudze przedsięwzięć wykorzystujących metodyki Agile i narzędzia DevOps raz współautorem innowacyjnych modeli kontraktowych i rozliczeniowych w tym zakresie. Specjalizuje się także w zagadnieniach dotyczących pozyskiwania, wdrażania i rozwoju w przedsiębiorstwach rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.

Obiekty Smart Building, z ich różnorodnymi zaawansowanymi technologicznie systemami, coraz częściej stają się celem cyberataków. Jaka jest skala zagrożeń? Jak poważne mogą być konsekwencje? Kto odpowiada za ich cyberbezpieczeństwo? Jak zadbać o prawidłowość wdrożeń informatycznych i poprawę bezpieczeństwa sfery IT budynków?
W odpowiedzi na te pytania podczas prezentacji przedstawiona zostanie analiza rzeczywistych ataków hakerskich na obiekty Smart Building, wraz z ich przebiegiem i skutkami. Przeanalizujemy jakie są przyczyny i skąd się biorą zagrożenia cybernetyczne. Wskażemy kroki, które mogą poprawić poziom cyberbezpieczeństwa.
Przedmiotem analizy będą także kluczowa rola dobrze przygotowanych kontraktów IT w obiekcie typu Smart Building, problem odpowiedzialności za cyberbezpieczeństwo wykorzystywanych systemów oraz sposób regulacji umownej najważniejszych aspektów relacji z dostawcami usług IT dla nieruchomości.

+ O prelegentach

Łukasz Dudkowski | OT Security Engineer w firmie Seqred, zajmujący się analizą cyberbezpieczeństwa oraz testami penetracyjnymi systemów Smart Building. Posiada wieloletnie doświadczenie jako Inżynier Aplikacyjny w firmie Honeywell, gdzie realizował projekty wdrożeniowe w zakresie Automatyki Budynkowej.

 

Michał Bagłaj | adwokat w Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym krajowego i europejskiego prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem sektorów IT, energetycznego i transportowego. Doradza także w sporach dotyczących realizacji umów o zamówienie publiczne, a także w postępowaniach dotyczących nałożenia korekt finansowych.
Michał wspiera także przedsiębiorców w przygotowaniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur zakupowych i antykorupcyjnych oraz szeroko pojętego compliance.
Zajmuje się także doradztwem kontraktowym, w szczególności w sektorach IT i energetycznym, ze szczególnym uwzględnieniem metodyk zwinnych realizacji projektów.

 

Piotr Kaniewski | aplikant adwokacki, ekspert w obszarze prawa nowych technologii oraz transformacji cyfrowych. Zajmuje się przede wszystkim wsparciem organizacji w transformacji cyfrowej, w tym wdrażaniu przez nie innowacyjnych rozwiązań IT. Dostarcza w tym celu Klientom narzędzia z obszaru kontraktowania i zakupów.
Doradza Klientom w przygotowywaniu i negocjowaniu umów IT, w tym umów na wdrożenie, utrzymanie i rozwój systemów IT, licencyjnych i dotyczących usług chmurowych, a także umów body/teamleasing. Jest ekspertem w obsłudze przedsięwzięć wykorzystujących metodyki Agile i narzędzia DevOps raz współautorem innowacyjnych modeli kontraktowych i rozliczeniowych w tym zakresie. Specjalizuje się także w zagadnieniach dotyczących pozyskiwania, wdrażania i rozwoju w przedsiębiorstwach rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.

+ O prelekcji

Obiekty Smart Building, z ich różnorodnymi zaawansowanymi technologicznie systemami, coraz częściej stają się celem cyberataków. Jaka jest skala zagrożeń? Jak poważne mogą być konsekwencje? Kto odpowiada za ich cyberbezpieczeństwo? Jak zadbać o prawidłowość wdrożeń informatycznych i poprawę bezpieczeństwa sfery IT budynków?
W odpowiedzi na te pytania podczas prezentacji przedstawiona zostanie analiza rzeczywistych ataków hakerskich na obiekty Smart Building, wraz z ich przebiegiem i skutkami. Przeanalizujemy jakie są przyczyny i skąd się biorą zagrożenia cybernetyczne. Wskażemy kroki, które mogą poprawić poziom cyberbezpieczeństwa.
Przedmiotem analizy będą także kluczowa rola dobrze przygotowanych kontraktów IT w obiekcie typu Smart Building, problem odpowiedzialności za cyberbezpieczeństwo wykorzystywanych systemów oraz sposób regulacji umownej najważniejszych aspektów relacji z dostawcami usług IT dla nieruchomości.

WYKŁAD EKSPERCKI |

Multimedia Plus – wartość dodana nieruchomości czy wartość konieczna?

Grzegorz Augustyn

Grzegorz Augustyn

Dr inż. Grzegorz Łukasz Augustyn |  20 lat doświadczenia w branży inteligentnych technologii automatyki budynku oraz multimediów, doktor nauk technicznych o specjalności Wibroakustyka i inżynieria dźwięku (doktorat obroniony w 2005 roku), wykłady i zajęcia prowadzi na Wydziale Zarządzania AGH w ramach wdrażania nowego przedmiotu nauczania Zarządzanie Informacją Multimedialną. Od wielu lat prowadzi własną działalność gospodarczą w dziedzinie integracji zaawansowanych systemów multimedialnych oraz nowoczesnych instalacji inteligentnego i zintegrowanego budynku. Jako jedyny w kraju posiada certyfikat THX, jest także członkiem i certyfikowanym instalatorem CEDIA oraz InfoCOMM/AVIXA z prawami do prowadzenia szkoleń i wykładów. Posiada także uprawnienia ISF oraz wiele certyfikatów branżowych i producenckich. Prowadzi szkolenia oraz czynnie zajmuje się consultingiem i doradztwem technicznym oraz nadzorami nad realizacją inwestycji. Czynnie uczestniczy w pracach zagranicznych komisji standaryzacyjnych oraz doradztwa produktowego. Zajmuje się także projektowaniem, doradztwem i konsultingiem oraz audytem w zakresie nowoczesnych technologii budynkowych.

Czy budynek może być naprawdę multimedialny? Co to oznacza? Czy budynki teraz i w przyszłości staną się naprawdę multimedialne, a nie tylko będą sprowadzone do przypadkowych elementów? W tej prelekcji nie będziemy uświadamać i pokazywać czym są multimedia, ale jak świadomie je wykorzystywać oraz jak stają się elmentem tkanki całego budynku i stanowią realną formę interaktywnego przekazu pomiędzy użytkownikiem budynku a jego technologiami. Uzupełniają go, ale też stanowią narzędzie do wspomagania działań skierowanych na uzyskiwanie korzyści. Kiedyś zbytkowny gadżet, dzisiaj narzędzie, jutro…? Multimedia jako samodzielny organizm, żyjąca i reagująca inteligentna forma przekazu integrująca technologie, społeczność oraz użytkowników nieruchomości.

 

 

+ O prelegencie

Dr inż. Grzegorz Łukasz Augustyn |  20 lat doświadczenia w branży inteligentnych technologii automatyki budynku oraz multimediów, doktor nauk technicznych o specjalności Wibroakustyka i inżynieria dźwięku (doktorat obroniony w 2005 roku), wykłady i zajęcia prowadzi na Wydziale Zarządzania AGH w ramach wdrażania nowego przedmiotu nauczania Zarządzanie Informacją Multimedialną. Od wielu lat prowadzi własną działalność gospodarczą w dziedzinie integracji zaawansowanych systemów multimedialnych oraz nowoczesnych instalacji inteligentnego i zintegrowanego budynku. Jako jedyny w kraju posiada certyfikat THX, jest także członkiem i certyfikowanym instalatorem CEDIA oraz InfoCOMM/AVIXA z prawami do prowadzenia szkoleń i wykładów. Posiada także uprawnienia ISF oraz wiele certyfikatów branżowych i producenckich. Prowadzi szkolenia oraz czynnie zajmuje się consultingiem i doradztwem technicznym oraz nadzorami nad realizacją inwestycji. Czynnie uczestniczy w pracach zagranicznych komisji standaryzacyjnych oraz doradztwa produktowego. Zajmuje się także projektowaniem, doradztwem i konsultingiem oraz audytem w zakresie nowoczesnych technologii budynkowych.

+ O prelekcji

Czy budynek może być naprawdę multimedialny? Co to oznacza? Czy budynki teraz i w przyszłości staną się naprawdę multimedialne, a nie tylko będą sprowadzone do przypadkowych elementów? W tej prelekcji nie będziemy uświadamać i pokazywać czym są multimedia, ale jak świadomie je wykorzystywać oraz jak stają się elmentem tkanki całego budynku i stanowią realną formę interaktywnego przekazu pomiędzy użytkownikiem budynku a jego technologiami. Uzupełniają go, ale też stanowią narzędzie do wspomagania działań skierowanych na uzyskiwanie korzyści. Kiedyś zbytkowny gadżet, dzisiaj narzędzie, jutro…? Multimedia jako samodzielny organizm, żyjąca i reagująca inteligentna forma przekazu integrująca technologie, społeczność oraz użytkowników nieruchomości.

 

 

WYKŁAD EKSPERCKI |

BMS- zarządzanie danymi w odniesieniu do ekologii, ergonomii i oszczędności.

Michał Zaród

michal zarod_kadr_www

mgr inż. Michał Zaród | Założyciel i pomysłodawca, Prezes Zarządu oraz Dyrektor Zarządzający Spółki Optimo Light.
Absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Transportu i Inżynierii Materiałowej. Posiada 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno podmiotami korporacyjnymi jak i nowo powstałymi. Kreatywność, pasja oraz doświadczenie w technologii elektronicznej zaowocowała kilkoma przyznanymi wnioskami patentowymi, których jest autorem.

Doświadczenie w dziedzinie realizacji produkcji, technologii światła oraz obróbki danych, pozwoliła stworzyć Optimo Light będący podmiotem produkcyjnym inteligentnych opraw oświetleniowych z autorskim rozwiązaniem polegającym na zdalnym pomiarze luksów. Światło, Humen Light Solutions oraz sieci neuronowe, to przyszłość, w której Michał posiada plan odegrania dominującej roli na rynkach międzynarodowych. Proces synergii inteligentnej oprawy oświetleniowej z BMS jest już aktualnie wdrażany w najnowszych realizacjach Spółki.

Odegrał kluczową rolę w tworzeniu działów/oddziałów/firm w ESAB Polska, Johnson Controls International, Business of New Technology, Control Project oraz Optimo Light. Prywatnie: tata, miłośnik muzyki i filmu francuskiego (absolwent szkoły muzycznej), czynny amator roweru górskiego oraz tenisa ziemnego.

Zarządzanie danymi w odniesieniu do ekologii, ergonomii i oszczędności.
Większość posiadanych dziś urządzeń w naszym powszechnym użyciu to urządzenia zwane SMART. Taka sama sytuacja odnosi się do struktury BMS, która bez względu na ilość stosowanych systemów w budynku, posiada jeden wspólny mianownik to INFORMACJA, która wykorzystujemy do wszelkich celów. Jeszcze kilka lat wcześniej nikt nie przypuszczał, że informacje z kontroli dostępu mogą posłużyć jako wyznacznik do poziomu temperatury utrzymywanej w pokoju czy ilości dostawy świeżego powietrza. Inteligentne oprawy oświetleniowe noszą podobny zasób informacji, przekazując sposób wykorzystania powierzchni biurowych do BMS celem ograniczenia zużycia energii odwołując się do obecności osób. Ta sama informacja trafia w układ elektroniczny odpowiedzialny za ochronę cywilną naszych biur. Poziom doskonałości systemu zwany BMS Building Mamangent System, zależy przede wszystkim od ilości trafianej do niego informacji, jest mózgiem w odniesieniu do organizmu ludzkiego, który reaguje na zewnętrzne bodźce.
Skupiamy się na poczuciu bólu kiedy go odczuwamy, lecz w tym samym czasie nasz mózg reaguje na kilkadziesiąt dodatkowych czynników jak temperatura, wzrok, uczucia… Budynki w dzisiejszej dekadzie reagują wyłącznie na dane zbierane z zewnątrz, lecz „JUTRO” dokonywać będą poszukiwań zależności pomiędzy posiadającymi danymi z zainstalowanych sensorów tworząc algorytmy samouczące zwane sieciami neuronowymi. Dostosowanie powierzchni biurowych z dużym wyprzedzeniem tworzy je Inteligentnymi w znaczeniu ergonomicznymi, ekonomicznymi i przyjemnymi.

+ O prelegencie

mgr inż. Michał Zaród | Założyciel i pomysłodawca, Prezes Zarządu oraz Dyrektor Zarządzający Spółki Optimo Light.
Absolwent Politechniki Śląskiej wydziału Transportu i Inżynierii Materiałowej. Posiada 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno podmiotami korporacyjnymi jak i nowo powstałymi. Kreatywność, pasja oraz doświadczenie w technologii elektronicznej zaowocowała kilkoma przyznanymi wnioskami patentowymi, których jest autorem.

Doświadczenie w dziedzinie realizacji produkcji, technologii światła oraz obróbki danych, pozwoliła stworzyć Optimo Light będący podmiotem produkcyjnym inteligentnych opraw oświetleniowych z autorskim rozwiązaniem polegającym na zdalnym pomiarze luksów. Światło, Humen Light Solutions oraz sieci neuronowe, to przyszłość, w której Michał posiada plan odegrania dominującej roli na rynkach międzynarodowych. Proces synergii inteligentnej oprawy oświetleniowej z BMS jest już aktualnie wdrażany w najnowszych realizacjach Spółki.

Odegrał kluczową rolę w tworzeniu działów/oddziałów/firm w ESAB Polska, Johnson Controls International, Business of New Technology, Control Project oraz Optimo Light. Prywatnie: tata, miłośnik muzyki i filmu francuskiego (absolwent szkoły muzycznej), czynny amator roweru górskiego oraz tenisa ziemnego.

+ O prelekcji

Zarządzanie danymi w odniesieniu do ekologii, ergonomii i oszczędności.
Większość posiadanych dziś urządzeń w naszym powszechnym użyciu to urządzenia zwane SMART. Taka sama sytuacja odnosi się do struktury BMS, która bez względu na ilość stosowanych systemów w budynku, posiada jeden wspólny mianownik to INFORMACJA, która wykorzystujemy do wszelkich celów. Jeszcze kilka lat wcześniej nikt nie przypuszczał, że informacje z kontroli dostępu mogą posłużyć jako wyznacznik do poziomu temperatury utrzymywanej w pokoju czy ilości dostawy świeżego powietrza. Inteligentne oprawy oświetleniowe noszą podobny zasób informacji, przekazując sposób wykorzystania powierzchni biurowych do BMS celem ograniczenia zużycia energii odwołując się do obecności osób. Ta sama informacja trafia w układ elektroniczny odpowiedzialny za ochronę cywilną naszych biur. Poziom doskonałości systemu zwany BMS Building Mamangent System, zależy przede wszystkim od ilości trafianej do niego informacji, jest mózgiem w odniesieniu do organizmu ludzkiego, który reaguje na zewnętrzne bodźce.
Skupiamy się na poczuciu bólu kiedy go odczuwamy, lecz w tym samym czasie nasz mózg reaguje na kilkadziesiąt dodatkowych czynników jak temperatura, wzrok, uczucia… Budynki w dzisiejszej dekadzie reagują wyłącznie na dane zbierane z zewnątrz, lecz „JUTRO” dokonywać będą poszukiwań zależności pomiędzy posiadającymi danymi z zainstalowanych sensorów tworząc algorytmy samouczące zwane sieciami neuronowymi. Dostosowanie powierzchni biurowych z dużym wyprzedzeniem tworzy je Inteligentnymi w znaczeniu ergonomicznymi, ekonomicznymi i przyjemnymi.

WAGO |

Udział technologii Cloud Computing i Big Data w rozwoju systemów automatyki budynkowej.

Martin Hardenfels | Wojciech Leciński

Martin_Hardenfels
Wojciech Lecinski

Martin Hardenfels | WAGO

Head of Business Development BUILDING | WAGO Kontakttechnik GmbH & Co. KG

Together with his team, he provides support for the development of concepts and planning of building automation solutions, both for new constructions and remediation projects. He has been working for 27 years in the field of electrical engineering on the part of constructors, operators and producers.  He has been working for WAGO Kontakttechnik GmbH & Co. KG for more than 18 years now. Electrical engineering technician with master craftsman’s diploma. Business Administrator Facility Management eu.bac Systems Auditor

Wojciech Leciński | WAGO

Menedżer ds. projektów automatyki budynkowej w firmie WAGO. Posiada wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu i projektowaniu kompleksowych rozwiązań automatyki budynkowej. Prowadził oparte o rozwiązania WAGO projekty automatyzacji obiektów hotelowych (PURO, Hilton), galerii handlowych (LeClerc, Ostrovia, Felicity Lublin, Tomaszów Maz.), biurowców (Kampus Uniwerstytecki w Białymstoku, PROCHEM, biurowiec Królewska) i obiektów użyteczności publicznej (stadion Widzew Łódź, dworzec Łódź Fabryczna, apartamentowiec Złota 44, budynek sądu w Radomiu). Znakomity specjalista w zakresie systemów BMS oraz sterowania systemami HVAC oraz oświetleniowymi.

Rozwój różnego rodzaju technologii obserwujemy praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia. Dlaczego miałoby tego zabraknąć w zakresie automatyki budynkowej czy ogólnie ujmując systemów zarządzania budynkami? Przecież budynki są nam szczególnie bliskie, gdyż spędzamy w nich dużą część naszego czasu. Podczas prelekcji wyjaśnimy takie pojęcia jak Cloud Computing i Big Data oraz odniesiemy je do rozwiązań stosowanych właśnie w budynkach. Przedstawimy, w jakim stopniu technologie te wpływają na rozwój automatyki budynkowej i poddamy pod dyskusję sens i celowość ich zastosowania w systemach zarządzania budynkami. Zapraszamy również na warsztaty WAGO, podczas których zaprezentujemy konkretne, stosowane już rozwiązania: WAGO Lighting Management System, WAGO Cloud oraz odpowiemy na wszystkie pytania.

+ O prelegentach

Martin Hardenfels | WAGO

Head of Business Development BUILDING | WAGO Kontakttechnik GmbH & Co. KG

Together with his team, he provides support for the development of concepts and planning of building automation solutions, both for new constructions and remediation projects. He has been working for 27 years in the field of electrical engineering on the part of constructors, operators and producers.  He has been working for WAGO Kontakttechnik GmbH & Co. KG for more than 18 years now. Electrical engineering technician with master craftsman’s diploma. Business Administrator Facility Management eu.bac Systems Auditor

Wojciech Leciński | WAGO

Menedżer ds. projektów automatyki budynkowej w firmie WAGO. Posiada wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu i projektowaniu kompleksowych rozwiązań automatyki budynkowej. Prowadził oparte o rozwiązania WAGO projekty automatyzacji obiektów hotelowych (PURO, Hilton), galerii handlowych (LeClerc, Ostrovia, Felicity Lublin, Tomaszów Maz.), biurowców (Kampus Uniwerstytecki w Białymstoku, PROCHEM, biurowiec Królewska) i obiektów użyteczności publicznej (stadion Widzew Łódź, dworzec Łódź Fabryczna, apartamentowiec Złota 44, budynek sądu w Radomiu). Znakomity specjalista w zakresie systemów BMS oraz sterowania systemami HVAC oraz oświetleniowymi.

+ O prelekcji

Rozwój różnego rodzaju technologii obserwujemy praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia. Dlaczego miałoby tego zabraknąć w zakresie automatyki budynkowej czy ogólnie ujmując systemów zarządzania budynkami? Przecież budynki są nam szczególnie bliskie, gdyż spędzamy w nich dużą część naszego czasu. Podczas prelekcji wyjaśnimy takie pojęcia jak Cloud Computing i Big Data oraz odniesiemy je do rozwiązań stosowanych właśnie w budynkach. Przedstawimy, w jakim stopniu technologie te wpływają na rozwój automatyki budynkowej i poddamy pod dyskusję sens i celowość ich zastosowania w systemach zarządzania budynkami. Zapraszamy również na warsztaty WAGO, podczas których zaprezentujemy konkretne, stosowane już rozwiązania: WAGO Lighting Management System, WAGO Cloud oraz odpowiemy na wszystkie pytania.

ROGER |

Pola zastosowania systemu kontroli dostępu i automatyki budynkowej RACS5.

Łukasz Kanarek

Łukasz Kanarek

Łukasz Kanarek | Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Obsługi Projektów RACS 5, Roger.
Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Aktualnie Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Obsługi Projektów RACS 5. W firmie Roger odpowiedzialny za utrzymanie wsparcia technicznego na najwyższym poziomie oraz obsługę kluczowych klientów w sprawach związanych z dużymi projektami systemów kontroli dostępu i automatyki budynkowej RACS 5.
W latach 2015-2018 odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie systemu RACS 5 do sprzedaży poprzez testy i uruchomienie systemu na instalacjach pilotażowych. Odpowiedzialny również za cykliczne szkolenia instalatorów na terenie całej Polski.

 

Celem prelekcji jest zaprezentowanie systemu RACS 5, jako krajowego systemu kontroli dostępu klasy Enterpise. Oprócz podstawowej funkcjonalności, jaką jest elektroniczna kontrola dostępu system oferuje możliwość realizacji wielu dodatkowych funkcji powszechnie spotykanych w nowoczesnych biurowcach. Do funkcji tych należy zaliczyć m.in. obsługę dostępu do wind i parkingów, integrację z systemami alarmowymi i telewizją dozorową, kontrolowany dostęp do funkcji sterujących automatyką budynkową, rejestrację czasu pracy a także monitorowanie i kontrolę obiegu wyposażenia w obiekcie. System oferuje możliwość podziału obiektu na obszary zarządzane przez lokalnych administratorów powszechnie wymaganą w obiektach udostępniających powierzchnie biurowe pod wynajem. Udział w prelekcji powinien zachęcić specjalistów branżowych do bardziej szczegółowego zapoznania się z możliwościami systemu.

+ O prelegencie

Łukasz Kanarek | Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Obsługi Projektów RACS 5, Roger.
Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Aktualnie Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Obsługi Projektów RACS 5. W firmie Roger odpowiedzialny za utrzymanie wsparcia technicznego na najwyższym poziomie oraz obsługę kluczowych klientów w sprawach związanych z dużymi projektami systemów kontroli dostępu i automatyki budynkowej RACS 5.
W latach 2015-2018 odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie systemu RACS 5 do sprzedaży poprzez testy i uruchomienie systemu na instalacjach pilotażowych. Odpowiedzialny również za cykliczne szkolenia instalatorów na terenie całej Polski.

 

+ O prelekcji

Celem prelekcji jest zaprezentowanie systemu RACS 5, jako krajowego systemu kontroli dostępu klasy Enterpise. Oprócz podstawowej funkcjonalności, jaką jest elektroniczna kontrola dostępu system oferuje możliwość realizacji wielu dodatkowych funkcji powszechnie spotykanych w nowoczesnych biurowcach. Do funkcji tych należy zaliczyć m.in. obsługę dostępu do wind i parkingów, integrację z systemami alarmowymi i telewizją dozorową, kontrolowany dostęp do funkcji sterujących automatyką budynkową, rejestrację czasu pracy a także monitorowanie i kontrolę obiegu wyposażenia w obiekcie. System oferuje możliwość podziału obiektu na obszary zarządzane przez lokalnych administratorów powszechnie wymaganą w obiektach udostępniających powierzchnie biurowe pod wynajem. Udział w prelekcji powinien zachęcić specjalistów branżowych do bardziej szczegółowego zapoznania się z możliwościami systemu.

APA GROUP |

Nazca. Inteligentne rozwiązania dla hoteli.

Michał Szopa

Michał Szopa

Michał Szopa | Sales Director, APA GROUP
Handlowiec i manager sprzedaży z blisko 15 letnim doświadczeniem. Specjalista w zakresie budowania sieci Partnerskich i Dystrybucyjnych. Doświadczenie zdobywał m.in. w międzynarodowych korporacjach.

 

Hotel to coś więcej niż cztery ściany i wygodne łóżko. Współczesny hotel to łatwość podróżowania, spotkań biznesowych oraz pracy. To wykorzystanie najnowszych technologii i podłączenie do cyfrowych oczekiwań klientów, którzy w wygodny i intuicyjny sposób chcą spędzić czas poza domem.
Chcemy pokazać jak wykorzystać innowacyjne rozwiązania, które spotęgują dobre wspomnienia z przebywania w hotelu. Jak nasze produkty sprawią by klienci wychodzili z hotelu z uśmiechem na twarzy i chętnie do niego wracali.
Efektywne zarządzanie hotelem i optymalizacja wydatków to jedno z najtrudniejszych zadań każdego managera. Smart technologie pozwalają w łatwy sposób znaleźć oszczędności i dostarczają narzędzi, które ułatwiają pracę zarządzającym oraz pobyt gościom.

+ O prelegencie

Michał Szopa | Sales Director, APA GROUP
Handlowiec i manager sprzedaży z blisko 15 letnim doświadczeniem. Specjalista w zakresie budowania sieci Partnerskich i Dystrybucyjnych. Doświadczenie zdobywał m.in. w międzynarodowych korporacjach.

 

+ O prelekcji

Hotel to coś więcej niż cztery ściany i wygodne łóżko. Współczesny hotel to łatwość podróżowania, spotkań biznesowych oraz pracy. To wykorzystanie najnowszych technologii i podłączenie do cyfrowych oczekiwań klientów, którzy w wygodny i intuicyjny sposób chcą spędzić czas poza domem.
Chcemy pokazać jak wykorzystać innowacyjne rozwiązania, które spotęgują dobre wspomnienia z przebywania w hotelu. Jak nasze produkty sprawią by klienci wychodzili z hotelu z uśmiechem na twarzy i chętnie do niego wracali.
Efektywne zarządzanie hotelem i optymalizacja wydatków to jedno z najtrudniejszych zadań każdego managera. Smart technologie pozwalają w łatwy sposób znaleźć oszczędności i dostarczają narzędzi, które ułatwiają pracę zarządzającym oraz pobyt gościom.

FINDER |

Pomiary zużycia energii elektrycznej w systemach bms. Inteligentne zarządzanie systemem pomiarowym.

Stanisław Rak

Stanisław Rak

Stanisław Rak | Regionalny Kierownik Techniczno-Handlowy, Finder

Wieloletnie doświadczenie w doradztwie technicznym. Autor ponad 20 publikacji z zakresu układów sterowania, logiki i zasilania. Współtwórca nowych produktów, ściśle współpracujący z działami RnD. Doświadczenie w automatyce i energetyce tworzą z niego jednego z najlepszych specjalistów w Polsce. Zainteresowania poza pracą: gra na gitarze elektrycznej i wspinaczka górska.

Opomiarowanie budynków jest ważnym aspektem. Świadomość, który z odbiorów bierze największy udział w kosztach naszego budynku jest podstawą do wprowadzenia oszczędności. A co gdyby do naszego systemu pomiarowego dodać, możliwość swobodnych zdalnych odczytów, a do tego jeszcze prawdziwie inteligentne liczniki z możliwością zdalnego zarządzania odbiorami, albo możliwość integracji nie tylko z pomiarami zużycia energii elektrycznej, ale całością mediów? Na te pytania odpowie Finder.

+ O prelegencie

Stanisław Rak | Regionalny Kierownik Techniczno-Handlowy, Finder

Wieloletnie doświadczenie w doradztwie technicznym. Autor ponad 20 publikacji z zakresu układów sterowania, logiki i zasilania. Współtwórca nowych produktów, ściśle współpracujący z działami RnD. Doświadczenie w automatyce i energetyce tworzą z niego jednego z najlepszych specjalistów w Polsce. Zainteresowania poza pracą: gra na gitarze elektrycznej i wspinaczka górska.

+ O prelekcji

Opomiarowanie budynków jest ważnym aspektem. Świadomość, który z odbiorów bierze największy udział w kosztach naszego budynku jest podstawą do wprowadzenia oszczędności. A co gdyby do naszego systemu pomiarowego dodać, możliwość swobodnych zdalnych odczytów, a do tego jeszcze prawdziwie inteligentne liczniki z możliwością zdalnego zarządzania odbiorami, albo możliwość integracji nie tylko z pomiarami zużycia energii elektrycznej, ale całością mediów? Na te pytania odpowie Finder.

BITNER |

Kable i przewody do transmisji danych.

Paweł Szymanowski

Paweł Szymanowski

Paweł Szymanowski | Doradca techniczno – handlowy ds. kluczowych klientów.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej z doświadczeniem projektanta oraz inżyniera branży elektrycznej. Od kilku lat Doradca techniczno-handlowy w Zakładach Kablowych BITNER Sp. z o.o.

 

Łańcuch jest tak wytrzymały, jak wytrzymałe jest jego najsłabsze ogniwo.

Wartościowy udział kabli i przewodów w sumarycznym koszcie inwestycji zazwyczaj jest znikomy, jednak ich znaczenie w automatyce budynkowej jest równie istotne jak urządzeń o wielokrotnie wyższej cenie.

Celem prezentacji jest przybliżenie Państwu zagadnień technicznych oraz wybranych aspektów prawnych (CPR) dotyczących okablowania strukturalnego w instalacjach systemów automatyki budynkowej).

+ O prelegencie

Paweł Szymanowski | Doradca techniczno – handlowy ds. kluczowych klientów.
Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej z doświadczeniem projektanta oraz inżyniera branży elektrycznej. Od kilku lat Doradca techniczno-handlowy w Zakładach Kablowych BITNER Sp. z o.o.

 

+ O prelekcji

Łańcuch jest tak wytrzymały, jak wytrzymałe jest jego najsłabsze ogniwo.

Wartościowy udział kabli i przewodów w sumarycznym koszcie inwestycji zazwyczaj jest znikomy, jednak ich znaczenie w automatyce budynkowej jest równie istotne jak urządzeń o wielokrotnie wyższej cenie.

Celem prezentacji jest przybliżenie Państwu zagadnień technicznych oraz wybranych aspektów prawnych (CPR) dotyczących okablowania strukturalnego w instalacjach systemów automatyki budynkowej).

MIWI-URMET |

ProtegeGX – Zintegrowany System Zarządzania Bezpieczeństwem, z funkcjami automatyki.

Marek Kośmider

Marek Kośmider

Marek Kośmider | Wieloletni pracownik i kierownik działu Systemów Zintegrowanych w MIWI URMET Sp. z o.o., w branży od 20 lat, mgr inż. Politechniki Łódzkiej, kierunku Mikroelektronika

Prezentacja ma na celu przedstawienie funkcjonalności zaawansowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem ProtegeGX, z naciskiem na funkcje bezpieczeństwa, automatyki oraz integracji z zewnętrznymi systemami zwykle wykorzystywanymi w nowoczesnych obiektach.

+ O prelegencie

Marek Kośmider | Wieloletni pracownik i kierownik działu Systemów Zintegrowanych w MIWI URMET Sp. z o.o., w branży od 20 lat, mgr inż. Politechniki Łódzkiej, kierunku Mikroelektronika

+ O prelekcji

Prezentacja ma na celu przedstawienie funkcjonalności zaawansowanego systemu zarządzania bezpieczeństwem ProtegeGX, z naciskiem na funkcje bezpieczeństwa, automatyki oraz integracji z zewnętrznymi systemami zwykle wykorzystywanymi w nowoczesnych obiektach.

GEZE Polska  |

Automatyka GEZE w inteligentnych budynkach

Tomasz Matys

geze

Tomasz Matys | Kierownik Regionalny Inwestycji GEZE Polska
Całe zawodowe życie związany z rynkiem budowlano-inwestycyjnym w Polsce. Od 12 lat pracownik firmy GEZE Polska w zakresie doradztwa technicznego dla Biur Projektowych, Inwestorów i Generalnych Wykonawców.

Większość z nas na co dzień ma do czynienia z produktami GEZE. Miliony ludzi na całym świecie korzystają z naszych rozwiązań zapewniających komfort i wygodę. Ze względu na szerokie możliwości kształtowania konstrukcji drzwi, systemy automatyki drzwiowej GEZE otwierają większość drzwi w budynkach biurowych, centrach handlowych oraz budynkach użyteczności publicznej. Celem prezentacji jest przedstawienie najnowocześniejszych rozwiązań GEZE.

Zaprezentuję nasze innowacyjne napędy i ich rodzaje, w których najważniejsze są niezawodność działania i bezpieczeństwo użytkowania, jak również komfort i estetyka. W szczególności jesteśmy dumni z naszego nowego rozwiązania, jakim jest GEZE Cockpit. System ten pozwala na zarządzanie drzwiami z poziomu BMS (standard BACnet) lub za pomocą systemowej aplikacji GEZE. Umożliwia to zarządzanie wszystkimi drzwiami wyposażonymi w automatykę GEZE z jednego miejsca i w jednym czasie.

Zapraszam również na stronę www.geze.pl, gdzie jest dostępna pełna oferta produktów GEZE.

+ O prelegencie

Tomasz Matys | Kierownik Regionalny Inwestycji GEZE Polska
Całe zawodowe życie związany z rynkiem budowlano-inwestycyjnym w Polsce. Od 12 lat pracownik firmy GEZE Polska w zakresie doradztwa technicznego dla Biur Projektowych, Inwestorów i Generalnych Wykonawców.

+ O prelekcji

Większość z nas na co dzień ma do czynienia z produktami GEZE. Miliony ludzi na całym świecie korzystają z naszych rozwiązań zapewniających komfort i wygodę. Ze względu na szerokie możliwości kształtowania konstrukcji drzwi, systemy automatyki drzwiowej GEZE otwierają większość drzwi w budynkach biurowych, centrach handlowych oraz budynkach użyteczności publicznej. Celem prezentacji jest przedstawienie najnowocześniejszych rozwiązań GEZE.

Zaprezentuję nasze innowacyjne napędy i ich rodzaje, w których najważniejsze są niezawodność działania i bezpieczeństwo użytkowania, jak również komfort i estetyka. W szczególności jesteśmy dumni z naszego nowego rozwiązania, jakim jest GEZE Cockpit. System ten pozwala na zarządzanie drzwiami z poziomu BMS (standard BACnet) lub za pomocą systemowej aplikacji GEZE. Umożliwia to zarządzanie wszystkimi drzwiami wyposażonymi w automatykę GEZE z jednego miejsca i w jednym czasie.

Zapraszam również na stronę www.geze.pl, gdzie jest dostępna pełna oferta produktów GEZE.

ELTCRAC SYSTEM |

System Wsparcia Technicznego – Smart Solution.

 Michał Reszka | Kamila Brymora

Michał Reszka_www
Kamila Brymora_www

Michał Reszka | Związany z branżą IT od 14 lat. Absolwent Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W firmie Eltcrac System od 3 lat zajmuje stanowisko Product Managera. Jest współpomysłodawcą i współtwórcą platformy DSDi. Swoje obowiązki zawodowe łączy z pasją do fotografii.

Kamila Brymora | Z wykształcenia edytor oraz grafik komputerowy. Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W firmie Eltcrac System od niedawna zajmuje stanowisko Product Designera. Wspiera rozwój platformy DSDi.

Prelekcja ma na celu zaprezentowanie funkcjonalności oraz korzyści płynących z wdrożenia systemu DSDi Serwis do środowiska wymagającego nadzoru serwisowego. Podczas prezentacji omówione zostaną podstawowe cechy systemu, jego możliwości, wykorzystywane technologie oraz sposób, w jaki usprawnią zgłaszanie usterek i nadzór nad serwisem.

+ O prelegentach

Michał Reszka | Związany z branżą IT od 14 lat. Absolwent Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W firmie Eltcrac System od 3 lat zajmuje stanowisko Product Managera. Jest współpomysłodawcą i współtwórcą platformy DSDi. Swoje obowiązki zawodowe łączy z pasją do fotografii.

Kamila Brymora | Z wykształcenia edytor oraz grafik komputerowy. Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. W firmie Eltcrac System od niedawna zajmuje stanowisko Product Designera. Wspiera rozwój platformy DSDi.

+ O prelekcji

Prelekcja ma na celu zaprezentowanie funkcjonalności oraz korzyści płynących z wdrożenia systemu DSDi Serwis do środowiska wymagającego nadzoru serwisowego. Podczas prezentacji omówione zostaną podstawowe cechy systemu, jego możliwości, wykorzystywane technologie oraz sposób, w jaki usprawnią zgłaszanie usterek i nadzór nad serwisem.

SAMSUNG | ATEN |

Małe sale spotkań, duże możliwości – trendy i oczekiwania pracowników biurowych względem wyposażenia multimedialnego

Łukasz Sędzicki | Kamil Węglarz

Łukasz Sędzicki - SAMSUNG - www
Kamil Węglarz - ATEN - www

Łukasz Sędzicki | VD Partner Account Manager
Wieloletnie doświadczenie w branży IT po stronie klienta i producenta, sprawiło ze jest generalistą, w każdej dziedzinie IT.
Inżynier Systemów i sieci komputerowych, obecnie zajmuje się budowaniem kanału partnerskiego w Samsung Polska oraz kreowaniem nowych trendów Digital Signage w różnych sektorach rynku.
Dodatkowo wykładowca w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, gdzie uczy studentów jak projektować serwerownie od strony logicznej po stronę fizyczną. Pozytywnie uparty optymista.

Kamil Węglarz | Products Sales Specialist
Specjalista sprzedaży z ponad 12-sto letnim doświadczeniem, mocno związany z branżą AV, od wielu lat specjalizujący się w dostarczaniu integratorom i projektantom najwyższej jakości rozwiązań związanych z transmisją obrazu i sterowaniem.

Pasjonat techniki oraz wszelkiej maści gadżetów elektronicznych, alkoholi i pięknych kobiet. Posiadacz wielu certyfikatów branżowych.

Z firmą ATEN Poland współpracuje od kwietnia 2019 roku. Jest odpowiedzialny za budowanie kanału partnerskiego i kreowanie polityki sprzedaży w Polsce, w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w krajach bałtyckich.

Szczegóły wkrótce

+ O prelegentach

Łukasz Sędzicki | VD Partner Account Manager
Wieloletnie doświadczenie w branży IT po stronie klienta i producenta, sprawiło ze jest generalistą, w każdej dziedzinie IT.
Inżynier Systemów i sieci komputerowych, obecnie zajmuje się budowaniem kanału partnerskiego w Samsung Polska oraz kreowaniem nowych trendów Digital Signage w różnych sektorach rynku.
Dodatkowo wykładowca w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, gdzie uczy studentów jak projektować serwerownie od strony logicznej po stronę fizyczną. Pozytywnie uparty optymista.

Kamil Węglarz | Products Sales Specialist
Specjalista sprzedaży z ponad 12-sto letnim doświadczeniem, mocno związany z branżą AV, od wielu lat specjalizujący się w dostarczaniu integratorom i projektantom najwyższej jakości rozwiązań związanych z transmisją obrazu i sterowaniem.

Pasjonat techniki oraz wszelkiej maści gadżetów elektronicznych, alkoholi i pięknych kobiet. Posiadacz wielu certyfikatów branżowych.

Z firmą ATEN Poland współpracuje od kwietnia 2019 roku. Jest odpowiedzialny za budowanie kanału partnerskiego i kreowanie polityki sprzedaży w Polsce, w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w krajach bałtyckich.

+ O prelekcji

Szczegóły wkrótce

Distech Controls |

Łączenie ludzi z rozwiązaniami inteligentnego budynku dla lepszego zdrowia, lepszych przestrzeni, lepszej wydajności

Krzysztof Jasiński

Krzysztof Jasiński_www

Krzysztof Jasiński | Prezes Zarządu DCP
Ponad 25 lat doświadczenia w branży automatyki budynków na stanowiskach związanych z projektowaniem, wykonawstwem i serwisem systemów automatyki wielu producentów zaowocowało dobrą znajomością zarówno samej technologii i instalacji HVAC jak również automatyki i systemów BMS na każdym etapie ich funkcjonowania. Od 2007 związany Distech Controls a od 2012 na stanowisku Prezesa Zarządu Distech Controls Poland.

Przedstawimy naszą innowacyjną firmę i nowe rozwiązania wykraczające poza automatykę budynków.

BLUETOOTH – elastyczna technologia dla inteligentnego budynku

ECLYPSE SKY ECOSYSTEM – poprawmy samopoczucie pracowników aby dali nam to co najlepsze.

myPERSONIFY Workplace – dostarczanie najbardziej poszukiwanych usług biurowych

ECLYPSE RESTful API WEBSERVICE – otwarty dostęp do urządzeń/systemów/technologii

+ O prelegencie

Krzysztof Jasiński | Prezes Zarządu DCP
Ponad 25 lat doświadczenia w branży automatyki budynków na stanowiskach związanych z projektowaniem, wykonawstwem i serwisem systemów automatyki wielu producentów zaowocowało dobrą znajomością zarówno samej technologii i instalacji HVAC jak również automatyki i systemów BMS na każdym etapie ich funkcjonowania. Od 2007 związany Distech Controls a od 2012 na stanowisku Prezesa Zarządu Distech Controls Poland.

+ O prelekcji

Przedstawimy naszą innowacyjną firmę i nowe rozwiązania wykraczające poza automatykę budynków.

BLUETOOTH – elastyczna technologia dla inteligentnego budynku

ECLYPSE SKY ECOSYSTEM – poprawmy samopoczucie pracowników aby dali nam to co najlepsze.

myPERSONIFY Workplace – dostarczanie najbardziej poszukiwanych usług biurowych

ECLYPSE RESTful API WEBSERVICE – otwarty dostęp do urządzeń/systemów/technologii

PRODUAL |

Produal PROXIMA – pomiary bezprzewodowe w oparciu o sieć MESH

Marcin Bruzda

Marcin_Bruzda

Marcin Bruzda | Country Manager

Country Manager polskiego oddziału firmy Produal Oy posiadający 12-letnie doświadczenie zawodowe związane z automatyką budynkową oraz systemami BMS. Od ponad 2 lat odpowiedzialny za budowanie struktury fińskiej marki Produal na terenie naszego kraju. Z wykształcenia inżynier sanitarny, który ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Inżynierii Środowiska, a następnie pracował przez kilka lat w firmach związanych z systemami wentylacji i klimatyzacji. W czasie 19 lat pracy zawodowej zatrudniony na różnych stanowiskach m.in. pracy przy realizacji inwestycji (zarządzanie pracami instalacyjnymi na budowie), projektant instalacji HVAC, przedstawiciel handlowy…

Produal Proxima to pierwsza na rynku niezawodna, inteligentna, samonaprawiająca się sieć MESH zasilana całkowicie z baterii oferująca wydłużoną żywotność opartą na opatentowanej i przyjaznej dla częstotliwości technologii FPCC, przekazującej dane do miejsca docelowego w najkrótszy i najbardziej efektywny energetycznie sposób – umożliwia tworzenie dedykowanych, niezawodnych aplikacji bezprzewodowych bez repeaterów. Łatwe do stosowania produkty Produal to zunifikowana modułowa platforma zapewniająca dla wszystkich komponentów systemu jednorodność funkcji i możliwość aktualizacji oprogramowania. Platforma ta łączy eleganckie, stylowe wzornictwo w zakresie pomiarów i sterowania w budynkach z wielofunkcyjnym, modułowym rozwiązaniem umożliwiającym rozbudowę systemu oraz łatwą konfigurację za pomocą urządzeń mobilnych poprzez darmową aplikację.

+ O prelegencie

Marcin Bruzda | Country Manager

Country Manager polskiego oddziału firmy Produal Oy posiadający 12-letnie doświadczenie zawodowe związane z automatyką budynkową oraz systemami BMS. Od ponad 2 lat odpowiedzialny za budowanie struktury fińskiej marki Produal na terenie naszego kraju. Z wykształcenia inżynier sanitarny, który ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale Inżynierii Środowiska, a następnie pracował przez kilka lat w firmach związanych z systemami wentylacji i klimatyzacji. W czasie 19 lat pracy zawodowej zatrudniony na różnych stanowiskach m.in. pracy przy realizacji inwestycji (zarządzanie pracami instalacyjnymi na budowie), projektant instalacji HVAC, przedstawiciel handlowy…

+ O prelekcji

Produal Proxima to pierwsza na rynku niezawodna, inteligentna, samonaprawiająca się sieć MESH zasilana całkowicie z baterii oferująca wydłużoną żywotność opartą na opatentowanej i przyjaznej dla częstotliwości technologii FPCC, przekazującej dane do miejsca docelowego w najkrótszy i najbardziej efektywny energetycznie sposób – umożliwia tworzenie dedykowanych, niezawodnych aplikacji bezprzewodowych bez repeaterów. Łatwe do stosowania produkty Produal to zunifikowana modułowa platforma zapewniająca dla wszystkich komponentów systemu jednorodność funkcji i możliwość aktualizacji oprogramowania. Platforma ta łączy eleganckie, stylowe wzornictwo w zakresie pomiarów i sterowania w budynkach z wielofunkcyjnym, modułowym rozwiązaniem umożliwiającym rozbudowę systemu oraz łatwą konfigurację za pomocą urządzeń mobilnych poprzez darmową aplikację.